17 december 2009

17. december



















Det varmeste ved dagen idag var at åbne dagens kalendergave, Manillakort, hvoraf det første var flot lavet. Mon jeg så kan gøre kunsten efter...Det vil ihvertfald være rart at sidde inde idag og scrappe. Men nej, jeg er ikke sneet inde så jeg ikke kan komme på arbejde. Jeg har godt 100 meter ned til stalden, hvor jeg skal passe kalve de næste 14 dage. Jeg faldt ikke, men jeg sad fast flere gange. Der var snedriver på en meters penge og jeg er altså ikke udstyret med Barbie ben...














Jeg nåede derned, helskindet !!! Men så kom dagens første opgave, at skrabe sneen væk så jeg kunne komme hen til samtlige bokse. Kalvene stod inde i varmen (boksen) og fulgte godt med mens Arne og jeg fik ryddet sneen væk. Så kom dagens anden udfordring, alle skålene skulle vaskes (optøes) før jeg kunne komme igang med at give mælk. Der er kommet 3 kalve til morgen og dem lod vi blive inde i stalden (varmen)...Men jeg fik givet alle og derefter fik de så varmt vand i skålene, så må vi se om de holder indtil middag...Ellers må jeg ned og optø dem igen...

2 kommentarer:

Pernille på 1. sagde ...

Ja du har da godt nok måtte kæmpe for at komme til de bokse, jeg måtte såmænd kæmpe for at komme til gasa, der gik ingen busser og sneploven havde skubbet alt sneen ind på fortovet og jeg har lidt barbie ben og de er ikke så lange så jeg sad næsten fast i de driver :)

Knus

Anonym sagde ...

Kan godt forstå, at du er vild med den tag...den er super super flot! Og herligt at se et rigtigt landligt snebillede...kommer der køer og kalve på næste gang...de står vel og putter sig inde i de varme bokse :O)