21 april 2009

90 års fødseldag

















Lige efter påske blev hele familien inviteret til 90 års fødselsdagsfest. Peters søster blev 50 og bror blev 40...så der blev holdt samlet fest i det fynske. Jeg fik griflet en sang sammen til dem begge to og der var ikke et øje tørt. Nu var det jo så også lige mig som måtte igang med en sangskjuler - ja faktisk to !!!
Peters søster blev 50 den 14. april - 3 dage før festen ! Vi var dernede fra morgenstunden, man skulle jo nødig gå glip af noget. Hun havde lige et enkelt problem, bordkortene !!! Ja, nu var det jo sådan at de havde ringet fra selskabslokalerne at de havde fået en ny serviet som bare var så flot til dugen. Men hvodden skulle bordkortene så lige se ud. Brormand som jo var blevet 40 to uger tidligere, mente nok man kunne skrive navne på et har spiseløg. Behøver jeg lige nævne at han er løgavler, ja, faktisk er han lige kåret til årets løgavler !!! Tillykke med det og alt det andet. Men søster og jeg mente nu ikke det ville gå - bare lugten. Hun havde lige skåret ud til 74 bordkort, men hvad skulle hun lige sætte på. Ja, hun havde godtnok lidt garn - men så mente hun altså også det vill være pænt med lidt perler ell. andet pynt. Tja, jeg mente jo nok jeg havde en omgang perler fra tidernes morgen hvor man brugte grønlænderperler. Så hjem til middag og rode i gemmerne og jo mindsanten om æsken ikke blev fundet frem. Til aftensmaden var vi retur igen (gratis mad !!!) og så gik vi igang med at sy perler og garnblomster på kortene. Søster mente bare man tog alle 3 perler på snoren og vupti - så sad den der. Men nej, det så da slet ikke godt nok ud - en ad gangen kære søster...efter de første 40 så kom der lidt sport i den. Farmor fik også blod på tanden, hun blev sat til at lave blomster sløjferne.....kl. 21.30 var alle 74 bordkort færdige.
















Så da jeg skulle igang med sangskjulerne, så måtte bror Henrik jo lige have sine bordkort !!! og slikmås som han jo er, så blev der også hængt karameller på.
Søster derimod er jo lidt af et blomstergeni. Hun laver de flotteste dekorationer og selv min brudebuket har hun lavet. Så jeg måtte igang med at klippe blomster ud. I vores lokale Favør fandt jeg de fine midterblomster i en sød træske til kun kr. 20,-


















Her er et billed af blomsten på tæt hold. Det lilla og grønne papir fandt jeg i fakta til ingen penge og indtil videre er der blevet produceret en del ATC kort med det og der er stadigvæk meget tilbage

















Her er vi så nået til festen og de fint pyntede borde. Bordkortene ligger på rødvinsglasset. Gæt lige hvem der fik det kort som søster selv havde lavet, brormand Peter....Det grindede vi meget af. Alletiders fest med god mad, god musik og festlige mennesker - ærgerligt at jeg skulle kravle rundt næste dag på alle fire....det går altså ikke at danse når man har en betændt slimsæk i læggen....det må selv jeg erkende !!!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hold da fest...en fest :O) Og sikke travl I fik..du beskriver det skisme så levende, så jeg var lige ved at få stress! Må sige at du bare KAN noget med at dekorere !! Det hele ser enormt flot ud !!!! Hmmmm, det var da dumt at den sæk stadig genere dig...dvs du stadig skal passe på bentøjet ! Det var dejligt at læse nyt fra Fyns land (ja ja jeg ved godt at du også havde et indlæg i påsken, men det har jeg åbenbaret elegant overset..tsk tsk. Mange knus fra mig af.

Pernille på 1. sagde ...

Hvor ser det bare smukt ud det I har fået lavet Helle, du er nu også kreativ. Jeg vil gerne tro at det var en godt sang og at der ikke var et øje tørt, jeg har jo før set nogle af dem du har skrevet, og jeg husker da også at du havde en gulerod med da Cecilie blev konfirmeret. Øv med det ben skal det blive ved med at genere dig , min ven.
Kan du have en god tirsdag

Heidi sagde ...

wawww hvor flot og sikke et arbejde ;o)

Conny sagde ...

Hej Cowgirls
Mange tak for din kommentar på min blog
Jeg har læst at du fik et dårligt ben på din ferie, det var da rigtig træl,håber de har fået det bedere. Du har haft rigtig haft travl kan jeg se, med lave sang og alt det andet, det rigtig flot det du har du lavet.
Et knus til dig fra Viborg