21 april 2009

1. april



Det er sørme lang tid siden jeg har fået opdateret min blog. Dette må jeg så se at gå gjort noget ved med at fortælle hvad der er hændt den seneste tid. Den 1. april fik vi besøg her på gården. En 5. klasse fra en nærliggende skole kom cyklende og de var ivrige. De for rundt og kiggede, spurgte og hev og sled i mig. Alle ville have noget af vide med det samme og det fik de. Da de ankom lovede jeg dem at de måtte se vores femlinger som lige var blevet født om morgenen. Det kunne sørme ikke gå hurtigt nok med at komme rundt, for ud til kalvene skulle de. De ledte og ledte, ja, selv læreren spurgte hvor de var henne de fine nye små....Men hende landmandskonen havde jo luret det var 1. april - så det hele var aprilsnar !!! Nej, hvor blev de lange i ansigterne, men de tog det med et grin. Da hele rundturen var overstået sad vi allesammen på kontoret og spiste madpakker. Jeg havde så også lige bagt en kage til dem og lavet saftevand. Det var noget de kunne bruge.

Senere på dagen var jeg lige forbi svigermekanikken og hente avisen, jeg fortalte om vores femlinger og kunne næsten ikke holde smilet tilbage. Men hun opdagede ikke noget og da klokken var henad 16 kom hun farende i sin fine lille bil. For ind til husbonden og spurgte hvor de kalve stod, for hun kunne ikke se dem. Manden tænkte sit og grinede og forklarede hvilken dag det var idag....næste dag fik jeg avisen lige i fjæset !!!

Ingen kommentarer: