21 september 2007




LaChris's Lakridskage
uhm den smager godt !
400 g. smør/margarine
600 g. sukker
6 æg
600 g. hvedemel
1 spsk. bagepulver
1 1/2 spsk. vaniliesukker
4 1/2 dl. kærnemælk
3 stk. KICK blød lakrids
2 ds. pærer i sukkerlage
Blødt smør piskes (elpisker) sammen med sukker.
Pisk et æg i ad gangen.
Bland mel, bagepulver og vaniliesukker sammen i en anden skål, og sigt det i dejen.
Tilsæt kærnemælk og rør dejen sammen til en jævn masse med en røreske.KICK skæres ud i fine strimler og vendes i dejen
3 spsk. af sukkerlagen fra pærerne ligeledes i dejen.
Resten af sukkerlagen kasseres og pærerne afdryppes.
Smør bradepanden (evt. med Babette) og drys med mel
Pærerne lægges først og med skæresiden nedad (jeg skar dem i skiver og fordelte dem)
Dejen fordeles henover pærerne.Bages i ca. 45 min. ved 190 grader.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jamen, så håber jeg at den også smagte Jer ! Den ligger tungt i maven synes jeg..men herlig smag.

Anne sagde ...

Nej nu er jeg altså nødt til snart at bage sådan en kage... den ser bare for lækker ud!!